SUPPORT D'EXTENSION D'ÉTRIER AVANT 12.60" / 320MM - SUPPORT AXIAL POUR ETRIER BREMBO P4 - TCB - 2008/2017 - 12.6" - COTÉ : DROIT - 116-0098

195,58 € TTC

Réf : TCB/116-0098

TC Bros Choppers

Pour disque de frein de 12,6" - Support pour étrier Brembo 4 pistons (Etrier à commander séparément). Pour l'AVANT des HD de 2008 à 2017 avec jantes isinées (non compatibles avec le jantes à tayons) et disque de frein de 12,6" . Le kit

- Ne convient pas aux modèles Touring / Bagger 2009 plus récents.
- Ne convient pas aux nouveaux modèles Milwaukee 8 Softail 2018.
- Ne convient pas aux modèles 2014-nouveaux Sportster 883 Iron (XL883N).
- Ne convient pas aux rotors d'usine de 11,5 pouces ou 11,8 pouces de diamètre.
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Convient uniquement aux applications de roues mag (pas pour les roues à rayons).
Non compatible avec les motos Harley Davidson modèle ABS.
Boulons directement à la fourche latérale gauche sur les modèles Harley Davidson 2008-2017 (à l'exception des modèles ABS).
Nécessite un étrier latéral droit Brembo P4 TC Bros. #116-0123 (or), #116-0223 (argent) ou #116-0225 (noir) ainsi qu'un rotor surdimensionné de 12,6 pouces de diamètre (TC Bros. #116-0067) pour un kit complet (vendu séparément).
Instructions d'installation avec diagramme inclus.

Si vous mettez à niveau un moto à disque unique à double disque, vous aurez besoin d'un maître-cylindre d'un modèle Harley Davidson à double disque (Dyna #45170-08F, Sportster #45052-07A, Touring #44551-08F, etc.) ainsi que d'un kit de conduite de frein (vendu séparément).

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Etrier de frein Brembo P4 à commander séparément :

www.bikers-store.fr/etriers-avant-brembo-p4-axial-4-pistons-cote-droit-gold-lettrage-rouge-20516584,p-1573595.html

OU

www.bikers-store.fr/etriers-avant-brembo-p4-axial-4-pistons-cote-droit-argent-lettrage-rouge-116-0223-20516589-20516589,p-1574057.html

OU

https://www.bikers-store.fr/etriers-avant-brembo-p4-axial-4-pistons-cote-droit-noir-lettrage-rouge-20516588,p-1573593.html?searchstring=116%2D0225&facet=&page=1-

Fits mag wheel applications only (not for wire spoke wheels).
Not compatible with ABS model Harley Davidson motorcycles.
Bolts directly to the left side fork on 2008-2017 Harley Davidson models (excluding ABS models).
Requires Brembo P4 Right Side Caliper TC Bros. #116-0123 (gold), #116-0223 (silver) or #116-0225 (black) as well as a 12.6in diameter oversized rotor (TC Bros. #116-0067) for a complete kit (sold separately).
Does not fit 2009-newer Touring / Bagger models.
Does not fit 2018-newer Milwaukee 8 Softail models.
Does not fit 2014-newer Sportster 883 Iron models (XL883N).
Does not fit factory 11.5in or 11.8in diameter rotors.
Installation instructions with diagram included.

If upgrading a single-disc bike to dual disc, you will require a master cylinder from a dual disc model Harley Davidson (Dyna #45170-08F, Sportster #45052-07A, Touring #44551-08F, etc.) as well as a brake line kit (sold separately).

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TC Bros. axially mounted front brake conversions paired with genuine Brembo P4 calipers (sold separately) offer huge performance improvements in both feel/modulation as well as stopping power as compared to OEM Harley calipers. These calipers have been the standard for high performance exotic sport bikes for years. You are currently viewing the TC Bros. Black Axial Brembo Front RH Bracket for 2008-2017 Harley Models with Oversized 12.6in (320mm) Diameter Rotor (rotor sold separately).

Unique Features:
CNC machined 6061-T6 billet aluminum adapter bracket is made in USA.
High strength class 12.9 (stronger than Grade 8) socket head hardware included.
Allows fitment of larger 12.6in (320mm) diameter rotor for much greater stopping power.
WARNING: Brembo calipers require use of DOT 4 brake fluid. DOT 4 and DOT 5 fluids DO NOT MIX. If you have an older Harley running DOT 5 (marked on your master cylinder cover) and you intend to use your existing master cylinder and hoses from your DOT 5 system, the entire system must be thoroughly flushed with denatured alcohol before changing fluids. Failure to do so can cause the fluids to gel resulting in dangerous loss of braking control. Another reasonably inexpensive and easy option is to replace your master cylinder(s) with units from a newer (2007-newer) DOT 4 Harley model (non-ABS).