ECLATE I - PIECE N° 17 - Arbres a cames - S&S - XLH 91/21 - S&S - DIAGRAMME : 555 - 33-5084

766,30 € TTC

Réf : MCS503588

S&S
Pour Sportster de 1991 à 2021. Le kit
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S&S, 555 SPORTSTER CAMSHAFT SET
.555" valve lift. 74" to 100" with 9.5:1 to 11:1CR. Better midrange and top end. Used with solid or hydraulic lifters with adjustable pushrods. Spring spacing & clearance checks required. Note 1: Will fit 00-20 models when a 91-99 XL style pinion gear (available from S&S as 909041/2/3/4), 909042, 909043 or 909044) is installed to match the pitch on the second cam. Note 2: 00-03 XL with S&S flywheels or pinion shafts require 91-99 style cams and S&S 86-87 pinion gear & oil pump drive gear. Note 3: Stock 86-03 XL valve springs are okay to .510" valve lift. Stock 04-up XL valve springs are okay to .585" valve lift.
Fits: > 91-99 XL. 00-20 XL with 91-99 XL style pinion gear.
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L'installation des cames S&S sur Sportster à partir de 2000 et 2000-2002 Buell nécessite l'achat séparé d'un pignon 1991-1999 : MCS909039 ou MCS909041 ou MCS909042 ou MCS909043 ou MCS909044.
Les moèles Sportster 2000–'03 et modèles Buell 2000–'02 utilisant S&S les volants d'inertie ou les arbres de pignon nécessitent l'utilisation de cames de style '91–'99 et de S&S '86–'87 pignon d'entraînement de pompe à huile D/09320147
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S&S 482 : Cam pour les modèles 2004 au présent uniquement. Recommandé pour les kits de conversion S&S 883 à 1250. Les meilleures gains entre 3500-6500 tr/min. Compatible avec les ressorts de soupapes, les poussoirs et les tiges de culbuteurs d'origine.
S&S 500 : Cames à montage direct qui donnent un excellent couple avec des culasses d'origine ou préparées. Pour les moteurs modifiés jusqu'à 89" de cylindrée et 9,0:1 à 10,5:1 de compression. Fonctionne avec des moteurs de 89" à 100 "avec une compression inférieure à 9,0:1. Vérification des jeux recommandés. 2000-6000 tr/min. Fonctionne avec les ressorts de soupapes, poussoirs solides ou hydrauliques et tiges de poussée stock.
S&S 555 : Pour les moteurs de 89"-100" avec un taux de compression de 9,5:1 à 11,5:1. Meilleures performances de 3500-6500 tr/min en utilisant des culasses tsock ou S&S. Fonctionne avec des poussoirs solides ou hydrauliques. Nécessite des tiges réglables, des ressorts de soupape à haute levée et un contrôles des jeux normal.
S&S 600 : La came standard incluse dans les moteurs S&S de 4" d'alésage. Pour les moteurs de plus de
89" avec taux de compression de 9,5:1 à 10,5:1 et têtes S&S. Excellent ajout à un S&S 103"
Trousse Sidewinder®. Nécessite des tiges de poussée réglables, un jeu de carter et une soupape à haute levée
ressorts. 3500–6500 tr/min.
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APPLICATIONS
S&S 482: Bolt-in cam for 2004–’19 models only. Recommended for S&S 883 to 1250
conversion kits. Best performance gains 3500–6500 rpm. Compatible with stock valve
springs and stock non-adjustable pushrods.
S&S 500: Bolt-in cams that provide excellent torque with stock or ported heads.
Recommended for modified engines up to 89" displacement and 9.0:1 to 10.5:1
compression ratio. Will work in 89" to 100" engines with less than 9.0:1 compression.
Normal clearancing checks recommended. 2000–6000 rpm. Works with stock valve
springs and stock non-adjustable pushrods.
S&S 555: Recommended for 89"–100" engines with 9.5:1 to 11.5:1 compression
ratio. Provides best performance from 3500–6500 rpm using ported stock heads or S&S
heads. Requires adjustable pushrods, spring spacing or high lift valve springs, and normal
clearance checks.
S&S 600: The standard cam included in 4" bore S&S engines. For engines larger than
89" with 9.5:1 to 10.5:1 compression ratio and S&S heads. Great addition to a S&S 103"
Sidewinder® kit. Requires adjus
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1991–’99 style pinion gear must be used with S&S® cams (except for 482)
in 2000–’19 Sportster® models and 2000–'02 Buell® models with stock
flywheels. See page 285.
2000–'03 Sportster models and 2000–'02 Buell models using S&S
flywheels or pinion shafts require the use of '91–'99 style cams and S&S
'86–'87 pinion gear and oil pump drive gear