AMORTISSEURS - 15" / 38.10CM - PROGRESSIVE SUSPENSION - SPORTSTER 88/21 / FXR 82/94 - PS 990 - 990 SPORT SERIES PIGGYBACK - VERSION STANDARD - NOIR

Promotion

1 905,17 € TTC

2 116,85 € TTC

-10%

Réf : MCS577563

Progressive Suspension

Pour Sportster de 1988 à 2021, FXR de 1982 à 1994. La Paire

-

PS MODEL 990 PIGGYBACK SHOCKS, 15"

Black. Shocks for FXR and Sportster models for standard to extended for that 'Tall Stance' Street Tracker & Club Style build depending on shock length. Custom applications. With spherical bearing.

Fits: > 82-94(NU)FXR; 88-21 XL-

L'amortisseur le plus réglable du marché V-Twin, l'amortisseur de la série 990 Sport offre un réglage complet avec un œillet de hauteur réglable de 0,4", un réglage de l'amortissement du rebond, un réglage de l'amortissement de la compression haute et basse vitesse via des boutons facilement accessibles et une précharge du ressort réglable à la main filetée. Le 990 est doté d'un monotube haute pression avec amortissement à disque dévié acheminé à travers deux circuits uniques offrant une sensation constante tout au long de la course de l'amortisseur pour des performances et une stabilité améliorées. Notre nouveau pare-chocs amélioré et amélioré présente une conception capturée pour aider à lisser et contrôler le fond. Chaque amortisseur est fabriqué à la main, réglé et testé au banc d'essai dans nos installations et est accompagné d'une garantie à vie limitée. Conçu pour les pilotes inspirés par le sport agressif, le 990 établit la marque de l'excellence sur votre moto V-Twin.

-

  • Easily accessible adjustment knobs for high-speed and low-speed compression damping
  • 0.4” adjustable height eyelet
  • High-pressure gas monotube
  • Captured designed jounce bumper for smooth and controlled bottoming
  • Piggybacking reservoir
  • Deflective disc damping
  • Aluminum body
  • Linear rate coil spring
  • All shocks are measured center-of-eyelet to center-of-eyelet.
  • A shock which is slightly longer than stock may alter the head angle slightly and provide somewhat quicker steering.
  • A shock which is slightly shorter than stock may alter the head angle slightly and provide somewhat slower steering.
  • Before purchasing or attempting to install shocks that are different than the OEM length, confirm that your wheel travel can be altered without causing clearance issues, such as swingarm/ axle to exhaust contact as well as chain/belt guard or tire contact.