- KIT CYLINDRES BIG BORE - 100CI / 4" - TWIN CAM 99/06 - S&S - POWER PACK for HD® Twin Cam 88 - EASY START - DIAGRAMME : 585 - PIGNONS - SILVER - 330-0663

3 431,89 € TTC

Réf : ZOD762547

S&S

Avec cames à PIGNONS Easy Start - Conversion 88" en 100CI. Pour TwinCam de 1999 à 2006. Le kit

- Le S&S Power Package est la combinaison idéale de performances et de prix pour transformer votre Twin Cam en missile sans casser la banque. Passe le Twin Cam de 88 à 100CI (1 638 cc) et les 96 ou 103 à 110CI (1 803cc) ainsi que l'ajout de cames appairées, plaque de came, pompe à huile et tout le reste pour de hautes performances très fiables. Les kits comprennent les cylindres en 4'' avec pistons et axes, au choix des cames à chaîne ou pignon Easy Start 585, pompe à huile TC3, plaque de came TC3, tiges de culbuteurs Quickee réglables avec tubes, poussoirs Premium et tous les roulements et joints requis

Remarque: Les moteurs Twin Cam de 1999 à 2004 exigeront l'achat additionnel de ressorts de soupapes ZOD762545. Le saut du pignon de distribution doit être inférieur à .003 "pour utiliser des cames à pignons. Les kits ne sont pas disponibles pour les modèles Dyna 2006, mais les pièces peuvent être achetées séparément.
.

.

The 100" Power Package is the ideal combination of performance and savings to transform your Twin Cam HD without breaking the bank. Bump the early Twin Cam from 88ci to 100ci as well as adding matched cams/cam plate/oil pump and everything else a high performance cam chest needs to reliably make big power.
Specifications
4" Bore bolt on cylinder and piston kit
10.5:1 Compression
S&S 585 Easy Start gear Drive Cams
TC3 Oil Pump
TC3 Cam Plate
S&S cam gear tensioners
Quickee Adjustable Pushrods with Tubes
S&S Precision Tappets
.
Features & Benefits
Low friction Ductile Cast Iron liner
10.5:1 Compression
Largest big bore kit available without crankcase mods
Upgrade TC88 to 100 cu inches
Cylinders fit to pistons- No machining required
All parts required to upgrade to gear drive cam or hydraulic tensioners in one easy to order part number
Engineered package to deliver the best bolt in performance
Although not mandatory, we recommend adding an oil cooler to bikes ridden in warmer climates
*Not compatible with S&S 79cc Super Stock® heads. Not recommended for Tri-Glide or other three wheel models due to lugging nature of these bikes.