PIECE N° 00A - DISTRIBUTION PAR PIGNONS - KIT ARBRES A CAMES - TWINCAM 99/06 - S&S - 546G - 33-5230

869,89 € TTC

Réf : MCS531258

Réf OEM : 33-5230

S&S
Pour TwinCam 99/06 (sauf Dyna 2006). Le Kit
 
Chaîne ou pignons de distribution ? C‘est la grande question. Dans les moteurs high performance, S&S préfère les pignons. Ainsi, pour les moteurs Twin Cam, les arbres à cames S&S sont équipés de nouveaux pignons qui remplacent la distribution d‘origine par chaîne, les couronnes et le système de tendeur. Tout en étant sensiblement plus bruyant que la distribution par chaîne, les pignons offrent certains avantages :
 
- distribution plus précise, car élimination du jeu de la chaîne
- presque aucune usure, en comparaison avec une chaîne
- pas de particules d‘usure dans le moteur en provenance du tendeur & guides
- fonctionnement absolument sûr, les pignons ne pouvant pas rompre
Ce dernier point est un facteur essentiel lorsqu‘on installe des cames haute levée et des ressorts de soupapes plus fermes.
 
Les arbres à cames S&S pour distribution par pignons, sont vendus sous forme de kits complets. Ils consistent en deux arbres à cames avec des engrenages internes emmanchés à la presse, deux pignons externes, le plateau de roulement de cames, quatre roulements, les petites pièces et les joints. Les pièces d’origine ne doivent pas être réutilisées. Indispensables sont les tiges réglables, que nous proposons avec ou sans leurs colonettes.
 
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INFORMATIONS :
 
CAMES POUR DISTRIBUTION A PIGNONS 509G : Concues pour moteurs 88cubic inch avec compression d'origine. Pmus particulièrement utilisé pour les Touring.
 
CAMES POUR DISTRIBUTION A PIGNONS 510G  : Concues pour un remplacement simple de celles d'origine et compression de moins de 9.7 à 1. Une manière économique d'augmenter les performances. Donne plus de puissance à tous les régimes spécialement au-dessus de 3000 tr/min. Peut s'utiliser avec les tiges et ressorts d'origine. LE PLUS UTILISE.
 
CAMES POUR DISTRIBUTION A PIGNONS 546G
Concues pour moteurs 88-95 cubic inch avec compression 9.7:1 et un peu de travail de culasse. 
 
CAMES POUR DISTRIBUTION A PIGNONS 570G 
Concues pour moteurs 88-96 cubic inch avec compression inférieure à 10:1. 
 
CAMES POUR DISTRIBUTION A PIGNONS 585G 
Concues pour moteurs 88-96 cubic inch avec compression de 10.0 à 10.5:1.
 
CAMES POUR DISTRIBUTION A PIGNONS 625G 
Concues pour moteurs de 95 cubic inches et plus avec compression de 10.0 à 10.75:1. 
 
CAMES POUR DISTRIBUTION A PIGNONS 640G 
Concues pour moteurs de 95 cubic inches et plus avec compression de 10.5 à 11.5:1 la même que celle utilisée dans les moteurs 124ci S&S. 
 
CAMES POUR DISTRIBUTION A PIGNON 675G 
Concues pour moteurs de 120" et plus avec au minimum 11:1 de compression.
 
475: A bolt-in replacement cam designed for riders with stock engines that want to eliminate the factory chain drive system, but are not necessarily looking for more power. Does not require tuning. Bolt-in stock.
 
509: Designed as a bolt-in, high torque cam for 1999-'06 models. 180 psi cranking compression, no need for compression releases. For 88 CID engines with stock compression ratio. Idle-4500 rpm. Bolt-in torque.
 
510: Designed as a bolt-in cam for 88, 95, and 96 CID engines with compression ratios below 9.7:1, it is primarily intended for use with stock, un-ported heads. 3000-5500 rpm. Bolt-in overall.
 
551: Designed for engines with 96 to 106 CID and 9:1 to 9:9 compression. This is a bolt-in cam set designed for stock or mildly modified touring bikes. 551 cams are not recommended for compression ratios of 10:1 or greater. Greatly improves low-end and midrange torque, strongest from idle-4000rpm. 
 
557: Designed for Tri-Glide® models, this bolt-in cam, with it’s short duration, produces lots of useable torque. The camshaft’s stock base circle permits the use of stock pushrods. However, we recommend S&S Quickee pushrods for easy installation. 557 camshafts are available in chain or gear driven versions. Both come with our Easy Start automatic compression release feature for quick starts. Fits all 2009-2012 Harley-Davidson®Tri-Glide® models. Bolt-in.
 
570: Designed for 88 to 96 CID engines with compression ratios between 9:1 and 10:1 this cam will provide a nice power increase across the entire power band. 3200-5700 rpm. Excellent bolt-in for overall power on a 103". Bolt-in overall.
 
583: Optimized for use in the Softail®/Dyna® lines, this cam makes horsepower and torque that you can feel all the way through the rpm range, making the most power right where you need it:1500–5000rpm. Bolt-in.
 
585: Designed for 88 to 95 CID engines with compression ratios from 9.7:1 to 10.5:1 and 100 to 124 CID engines from 9:1 to 10:1 compression. Provides massive horsepower and torque increases starting at 3000rpm and holds steady all the way to redline. 3500-6000 rpm for 88" - 103" engines and 2500-5500 for larger engines. 
 
625: Cam set designed for 95” or larger engines with compression ratios between 10.0 and 10.75:1. 3000-6000 rpm. 
 
635HO: This is the cam set for the rider looking for maximum horsepower. With .635" lift, your engine can really breath. They’ll work even better when you have your cylinder heads CNC ported in Step 4. High lift S&S valve springs are required.
 
640: Used in S&S T124 engines, this cam makes horsepower! Intended for engines of 95 CID or more w/compression ratios between 10.5:1 and 11.5:1. 3000-6000 rpm. 
 
675: A high lift monster, this cam set is designed for 120” or larger engines with at least 11:1 compression ratio. 4500-6500 rpm. 
 
Note: Stock valve springs in 1999-’04 big twin models can handle cams with valve lifts as high as .515”. Stock valve springs in 2005-up engines can accommodate valve lifts up to .590”.
 
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Photo non contractuelle