ECLATE D - PIECE N° 01 - COUVRES CULBUTEURS - TWINCAM 99/17 - S&S - Moulé - CHROME - 90-4110

1 409,06 € TTC

Réf : MCS512385

S&S

Pour TwinCam de 1999 à 2017. Jeu pour les 2 cylindres, avec joints et visserie. Le Kit 

S&S fabrique deux types des caches culbuteurs pour moteurs Twin Cam, alu coulé et alu usiné.

La version coulée est issue de fonderie ce qui la rend moins coûteuse.

La version usinée est taillée dans un bloc d'aluminium à l'aide de machines CNC.

Tous les caches culbuteurs S&S comprennent des joints Viton et o-rings pour un fonctionnement sans fuites, ils sont très simples à installer. Ces caches culbuteurs S&S sont livrés avec toutes les pièces nécessaires à l'installation. Des supports d'axe de culbuteurs sont livrés avec la version coulée tandis que la version usinée utilise les supports d'origine avec reniflards. L'Installation sur des moteurs avec des cylindres de longueur d'origine peut se faire sans démonter le moteur du cadre. Les jeux sont prévus pour permettre de monter jusqu'à.640" de levée de came ainsi que des ressorts et culbuteurs hautes performances. Les caches culbuteurs S&S acceptent des ressorts jusqu'à 1.660 de diamètre extérieur. Tout ceci doit vous rappeler qu'avec de grosses cames il vous faudra vérifier tous vos intervalles sur les culasses.

Produced using the die-casting manufacturing process and then machined with computer controlled equipment. Includes Viton® o-ring style cover seals for leak-free operation. Our proven two-piece design makes installation simple.
 
FITMENT:
1984–‘99 big twins
S&S 41/8" Bore
 
FEATURES AND BENEFITS:
Special rocker arm supports are included
S&S rocker covers are finished with show-quality chrome
Installation on stock and most comparable sized engines can be performed without removing the engine from the frame
Clearanced to permit valve lifts up to .640" using S&S valve spring packages and stock rocker arms or S&S roller rocker arms
S&S rocker covers accept valve springs up to 1.660" O.D. without modification
Exclusive one way valve built into the rocker cover gasket to control oil carry over
 
KIT CONTENTS:
Front and rear covers
All necessary gaskets and o-rings
Mounting hardware 
 
Notes:
If using valve spring packages with taller than stock installed height, some minor clearancing may be required.
Cylinder heads must be set up correctly for high lift cams, and it remains the builder’s responsibility to confirm all clearances.
In most instances, only minor clearancing is required to use S&S rocker covers with valve springs larger than 1.660” O.D.