AMORTISSEURS - 13" / 33.02CM - DRAG SPECIALTIES - 13 POUCES - TOURING - HEAVY DUTY - CHROME

283,34 € TTC

Réf : D/13100654

Réf OEM : 624-1303-203

Drag Specialties
TUV Approved
Pour Touring FLHT / FLHR / FLHX / FLTR ( except H-D FL Trike ) de 2006 à maintenant. La paire
 
Heavy Duty : Ressorts ultra résistant, version recommandée lorsque la moto est très souvent utilisée avec passager, très chargée ou avec un conducteur d'un poids de 100Kg et +.
 
Ces amortisseurs sont fabriqués par Progressive Suspension USA selon les instructions de Drag Specialties. Fabriqué aux USA
 
Années et modèles indiqués sous réserve de mise à jour. Photo non contractuelle.
 
L'apparence presque originale de cet amortisseur le fait substitut idéal de la pièce d'origine. Au niveau technique, c'est l'état récent: les tiges sont de précision et chromées dures, l'unité d'amortissement est en acier à double paroi et la tension initiale du ressort permet d'être réglée à 5 positions. En plus de la version «Regular» la sélection s’offre aussi comme une version «Heavy Duty». Ceux-ci sont recommandés et effectifs quand le poids maximum ou presque autorisé est atteint pendant une utilisation de plus de 50% du temps. 
 
Shock bodies are steel construction with multi-stage velocity-sensitive hydraulic dampers
Feature progressive rate springs that provide a softer initial response, but resist bottoming better than stock springs
Improved damping rates for a more comfortable and controlled ride
5-position adjustable spring pre-load (adjusting tool included)
Chrome-plated or black covers and springs for style
Custom lengths available for stock ride height or a lowered, custom look
Manufactured to Drag Specialties specifications by Progressive Suspension
Sold in pairs
TüV approved
Made in the U.S.A.
 
NOTE: Lowering the motorcycle will reduce ground and cornering clearance.
 
NOTE: Heavy Duty Applications are recommended for bikes that are operated at or near the manufacturer's maximum load rating over 50% of the time.
 
NOTE: Before purchasing or attempting to install shocks that are different than the OEM length, confirm that your wheel travel can be altered without causing clearance issues such as, swingarm/axle to exhaust contact as well as chain/belt guard or tire contact.